11 października w naszej szkole odbył się międzyszkolny turniej siatkówki z okazji 100 rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę. Można powiedzieć, że „siatkówką szkoła stoi”, dlatego nie wyobrażaliśmy sobie, by nie uczcić tak ważnej rocznicy w naszej siatkarskiej szkolnej rodzinie. Od ubiegłego roku mamy w krakowskiej I Lidze nie tylko drużynę chłopców, ale i dziewcząt! Do…

Perły polskiej architektury i perełki krajobrazowe były na trasie wycieczki dwóch klas maturalnych- 4LA i 4TK. Zachwycił nas Kazimierz Dolny z renesansowym rynkiem, widokiem na meandry Wisły z Góry Trzech Krzyży i magicznym Dołem Korzeniowym. Dzięki wiedzy przewodnika i pięknej pogodzie poznaliśmy przeszłość i teraźniejszość Sandomierza. Wycieczka była lekcją języka polskiego, historii, geografii, botaniki, a…

25 września br uczniowie klasy 4 TK odbyli lekcje języka polskiego w nowoczesnym budynku będącym Oddziałem Muzeum Narodowego w Krakowie, w Pawilonie Czapskiego. Celem lekcji było zapoznanie się z sytuacją polskich pisarzy i artystów w latach wojny i okupacji, a także w trudnych czasach powojennych. Na przykładzie losów Józefa Czapskiego – artysty malarza i świadka…

Dnia 02.10.2018 r. wychowankowie internatu, którzy jednocześnie są uczniami naszej szkoły mieli możliwość zwiedzenia Muzeum Lotnictwa Polskiego. Zostali oni zapoznani z historią lotniska Rakowice-Czyżyny. Przewodnik dostarczył im także podstawowej wiedzy na temat lotnictwa i samolotów. Dowiedzieliśmy się, że część obiektów jest w dalszym ciągu używana przez muzeum, głównie podczas pokazów. Dzięki uprzejmości przewodnika wychowankowie mieli możliwość wejścia…

Uroczystości, rozpoczęły się Mszą św. w Bazylice Archikatedralnej na Wawelu, sprawowanej w intencji ofiar dwóch agresorów: III Rzeszy i Związku Radzieckiego. W okolicznościowej homilii metropolita krakowski abp Marek Jędraszewski wspomniał tych, którzy w osamotnieniu walczyli z hitlerowskim nazizmem i bolszewickim ateizmem, wymierzonymi w naszą suwerenność i wiarę chrześcijańską. Po zakończeniu nabożeństwa, pod Krzyżem Katyńskim wygłoszono…

1 października obchodziliśmy w internacie Dzień Chłopaka. Z tej okazji dziewczyny z Młodzieżowej Rady Internatu przygotowały gry i zabawy. Każdy z chłopaków musiał wykonać wylosowane przez siebie zadanie. Po wykonaniu zadania, otrzymywali czekolady. Tylko jednemu z nich udało się wylosować bilet do kina. Jeszcze raz wszystkim naszym Przystojniakom życzymy dużo zdrowia i dni pełnych uśmiechu!!…

25 września 2018 r. klasa 1LA wybrała się na wycieczkę do Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie. Opiekowały się nami pani wychowawczyni Paulina Fiega – Augustyn i polonistka pani Katarzyna Leczykiewicz. Po czterech godzinach lekcyjnych opuściliśmy mury szkoły i udaliśmy się na miejsce. Na 12:15 zaplanowana była lekcja muzealna. W trakcie wolnego zwiedzania zobaczyliśmy mnóstwo ciekawych…

Małopolska Noc Naukowców to przede wszystkim promocja i popularyzacja nauki. Program Akademii Górniczo-Hutniczej bardzo nas zainteresował i kolejny raz postawiliśmy na tą uczelnię. Zobaczyliśmy wiele atrakcji przygotowanych przez AGH, ale największe wrażenie zrobił na nas „elektryzujący  koncert” czyli grający transformator Tesli. Monika Natkaniec, Ewelina Witek

26 września obchodziliśmy w internacie Europejski Dzień Języków Obcych. Święto zostało ustanowione w 2001r. przez Radę Europy i od tego czasu jest obchodzone corocznie. Z tej okazji przygotowana została prezentacja dotycząca sposobów nauki języków obcych. Nasi wychowankowie, którzy wcześniej zostali podzieleni na dwie grupy, rywalizowali ze sobą w kilku konkurencjach. Na koniec kapitanowie swoich drużyn…

Dnia 26.09.2018 r. z okazji Europejskiego Dnia Języków Obcych klasy 1LB i 2IB brały udział w ćwiczeniach językowych. Odbył się również quiz wiedzy o językach europejskich, w którym uczniowie osiągnęli następujące wyniki: I miejsce – K.Kolegowicz i K.Aksamit (2IB) II miejsce – M.Iwanek i M. Kozioł (2IB) III miejsce – N.Cupiał i B.Buchała (1LB) Gratulujemy!…