Jesienne Gorce- wycieczka klasy 3IA

W dniach   10-12 października 2017r. klasa 3IA z wychowawcą i opiekunami p.B.Stachem i p.R.Topinkiem udała się na wycieczkę krajoznawczo-turystyczną w Gorce. Pierwszego dnia po 7- mio godzinnym marszu z Chabówki, poprzez Rabkę – Zdrój, górę Maciejową, -zdobywaną dwukrotnie, drogą przez  strumień, który tylko  nieliczni zdołali przejść   suchą nogą,  dotarliśmy do Ostoi Górskiej w Koninkach. Drugiego dnia z panią przewodnik  udaliśmy się  na Turbacz – najwyższy szczyt w Gorcach(1310m.n.p.m), mijając po drodze Szałasowy Ołtarz na Hali Turbacz, gdzie w 1953 roku ksiądz Karol Wojtyła  odprawił mszę świętą , po raz pierwszy stojąc przodem do wiernych.. Niestety szczyt był zasłany chmurami i nie mogliśmy zobaczyć Tatr, tak dobrze widocznych przy słonecznej pogodzie. Zejście z Turbacza to już praktycznie ślizg,  tylko  że zamiast po śniegu zjeżdżało się po błocie. W niższych partiach przywitało nas słońce i błota było już mniej. Po drodze zobaczyliśmy jeszcze najwyżej położone w Polsce obserwatorium astronomiczne.

Wieczorem  czekało nas wspólne pieczenie kiełbasek .

Pobyt zakończony został w Rabce Zdrój, gdzie przy pięknej jesiennej pogodzie odpoczywaliśmy w urokliwym parku zdrojowym, aby następnie zwiedzić muzeum etnograficzne im.Władysława Orkana.

Wyjazd pozostawił wiele wspomnień, a  zielony szlak jeszcze długo będzie się nam śnił  po nocachJ.