11 października w naszej szkole odbył się międzyszkolny turniej siatkówki z okazji 100 rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę. Można powiedzieć, że „siatkówką szkoła stoi”, dlatego nie wyobrażaliśmy sobie, by nie uczcić tak ważnej rocznicy w naszej siatkarskiej szkolnej rodzinie. Od ubiegłego roku mamy w krakowskiej I Lidze nie tylko drużynę chłopców, ale i dziewcząt! Do udziału w turnieju zaprosiliśmy drużyny - Zespołu Szkół nr 1: opiekun Zenon Grymek, XIII LO: opiekun Stanisław Obora, Zespołu Szkół Elektrycznych nr 1: opiekun Jarosław ...
Czytaj Dalej
Ahoj ! Praga …. miasto setek wież, wpisane na listę UNESCO i jedno z najpiękniejszych miast świata. W dniach 10-11 .10 klasy 2 Lb i 2 Me ujrzały to na własne oczy ! Zwiedzanie Pragi rozpoczęliśmy od Starego Miasto (Rynek, Ratusz z zegarem „Orloy”, Kościół Mariacki przed Tynem, Brama Prochowa). Dzień drugi spędziliśmy podziwiając Hradczany (Pałac, Katedra, Złota Uliczka, zmiana warty przed Pałacem Prezydenckim). Nie ma nic cenniejszego jak wspólne spędzania czasu, integracja- wycieczka była do tego idealną okazją :) ...
Perły polskiej architektury i perełki krajobrazowe były na trasie wycieczki dwóch klas maturalnych- 4LA i 4TK. Zachwycił nas Kazimierz Dolny z renesansowym rynkiem, widokiem na meandry Wisły z Góry Trzech Krzyży i magicznym Dołem Korzeniowym. Dzięki wiedzy przewodnika i pięknej pogodzie poznaliśmy przeszłość i teraźniejszość Sandomierza. Wycieczka była lekcją języka polskiego, historii, geografii, botaniki, a także wspaniałym relaksem, rozrywką i jeszcze jedną okazją do integracji tegorocznych maturzystów. Krystyna Firlej-Kępa ...
25 września br uczniowie klasy 4 TK odbyli lekcje języka polskiego w nowoczesnym budynku będącym Oddziałem Muzeum Narodowego w Krakowie, w Pawilonie Czapskiego. Celem lekcji było zapoznanie się z sytuacją polskich pisarzy i artystów w latach wojny i okupacji, a także w trudnych czasach powojennych. Na przykładzie losów Józefa Czapskiego - artysty malarza i świadka historii - uczniowie poznali dramatyczne losy polskiej inteligencji. Krystyna Firlej-Kępa ...
Czytaj Dalej
Dnia 02.10.2018 r. wychowankowie internatu, którzy jednocześnie są uczniami naszej szkoły mieli możliwość zwiedzenia Muzeum Lotnictwa Polskiego. Zostali oni zapoznani z historią lotniska Rakowice-Czyżyny. Przewodnik dostarczył im także podstawowej wiedzy na temat lotnictwa i samolotów. Dowiedzieliśmy się, że część obiektów jest w dalszym ciągu używana przez muzeum, głównie podczas pokazów. Dzięki uprzejmości przewodnika wychowankowie mieli możliwość wejścia do środka jednego z samolotów (Jak-40), który przewoził na swoim pokładzie zarówno sekretarzy PZPR, jak i członków rządu III RP. Wynagrodziło nam to ...