Po długich przygotowaniach odbyła się w naszej szkole kolejna edycja konkursu teatralnego klas 3 "Przedstawiamy się!". Tym razem hasłem konkursowym stały się słowa Wyspiańskiego "Co się komu w duszy gra...", które zainspirowały młodych twórców do ponownego zainteresowania się twórczością wybitnego dramatopisarza. Na swoje warsztaty klasy wzięły zarówno teksty, jak i motywy oraz symbole, pojawiające się w jego twórczości. Jury w składzie dyr. mgr Beata Śliwa, mgr Maria Załuska, mgr Janusz Osman, Patrycja Herian i Izabella Rakowska oraz prowadzący konkurs mgr ...
Czytaj Dalej
14 czerwca 2018 r. udaliśmy się na wycieczkę wraz z Panią Profesor K. Firlej-Kępą i Panią Profesor J. Krzyżanowską. Głównym celem naszej wycieczki było odwiedzenie miejsc związanych ze Stanisławem Wyspiańskim i innymi artystami młodopolskimi. Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy w Jamie Michalika, gdzie przy torciku i kawie wysłuchaliśmy historii tego miejsca. Dowiedzieliśmy się też dużo o kabarecie ,,Zielony balonik". Nasza klasa wygrała konkurs, w którym przedstawialiśmy "Wesele", dlatego też najpierw udaliśmy się w miejsce, gdzie ono zostało napisane. Pod tablicą pamiątkową, która ...
W piątek 8.06.2018 w godzinach 9.00 - 12.00 zostało przeprowadzone przez firmę F&F szkolenie z zakresu oferowanych produktów i możliwości ich połączeń oraz konfiguracji. Firma zajmuje się produkcją elektronicznych urządzeń sterowania dla automatyki domowej i przemysłowej. Produkty te pozwalają tworzyć rozwiązania o coraz wyższym stopniu zaawansowania technologicznego, czego przykładem są systemy inteligentnego domu FHome i systemy telemetryczne. Szkolenie było skierowane do zainteresowanych nauczycieli przedmiotów zawodowych elektryczno - elektronicznych i uczniów klasy 3 technikum elektronicznego. Uczestnicy szkolenia wykazali duże zainteresowanie możliwoscią ...
13 czerwca mieliśmy możliwość wrócić do Domu Pomocy Społecznej w Batowicach i odwiedzić mieszkańców, poznanych tam kilka miesięcy temu . Zostaliśmy zaproszeni na 20 spotkanie z Piosenką Biesiadną, organizowane przez Towarzystwo Przyjaciół DPS. Z zachwytem podziwialiśmy występy uczennic ze Szkoły Podstawowej w Raciborowicach, a także wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii, z którymi nawiązaliśmy bliższą znajomość. Przygotowane były również liczne konkursy, w których wszyscy mogli brać udział. Miały one na celu wytworzenie atmosfery zaufania i wzajemnego szacunku do osób starszych i niepełnosprawnych ...
Czytaj Dalej
Wreszcie nadszedł ten dzień! Wczesnym przedpołudniem, o godz. 6.40, klasa 2 IA oraz 2 LB zebrały się na szkolnym parkingu, aby rozpocząć długo oczekiwaną podróż po Kotlinie Kłodzkiej. Pierwszego dnia zwiedziliśmy min. Paczków, z jego niezwykłymi murami obronnymi i renesansowym rynkiem oraz poszukiwaliśmy wrażeń w kopalni złota w Złotym Stoku. W kolejnych dniach odwiedziliśmy także Kaplicę Czaszek, próbowaliśmy zgubić się w skalnym labiryncie Gór Stołowych, wędrowaliśmy szlakiem ginących zawodów. Ostatniego dnia emocji dostarczyło nam zwiedzanie Twierdzy Kłodzkiej, której tunele dosłownie ...