Modern Methodologies for the Language Classroom, Dublin, Irlandia


Kurs dla nauczycieli języka angielskiego pt.  MODERN METHODOLOGIES FOR THE LANGUAGE CLASSROOM, Dublin 22 lipca – 2 sierpnia 2024,umożliwił mi połączenie mojego 25- letniego doświadczenia z najnowszymi  teoriami, praktykami i technologią co odświeżyło moje możliwości oraz wyposażyło mnie w nowe umiejętności i narzędzia w zakresie technik i metod nauczania języków obcych.

Kurs odbywał się w szkole Twin English Centre w Dublinie, w sercu tego przyjaznego i tętniącego życiem miasta, łączącego historyczny urok z nowoczesnymi obiektami.  Pozwoliło mi to na doskonalenie osobistych umiejętności językowych oraz zwiększyło moją wiedzę na temat historii i kultury Irlandii.

Nawiązałam nowe  kontakty  z nauczycielami pochodzącymi z różnych krajów europejskich co ułatwi mi w przyszłości współpracę oraz wymianę doświadczeń/wiedzy z tymi profesjonalistami, a to przełoży się na moją pewność siebie w nauczaniu wszystkich aspektów języka angielskiego.

Kurs był  przeznaczony dla nauczycieli uczących języka angielskiego i prezentował nowoczesne metody nauczania języków, w tym renomowane CLT (Communicative Language Teaching). Łączył w sobie teorię i metody praktyczne co pomogło mi udoskonalić umiejętności dynamicznego nauczania oraz eksperymentowania z różnymi zajęciami tak, aby nauka języka była angażująca dla uczniów.

W czasie kursu uczyłam się lepszego zrozumienia potrzeb uczniów, możliwości wykorzystania technologii w klasie i internetu jako zasobu dydaktycznego, możliwości wykorzystania łatwo dostępnych tekstów jako zasobu do nauczania języka angielskiego. Poszerzałam też świadomość aktualnych trendów oceniania w klasie oraz możliwości wdrożenia samooceny, oceny koleżeńskiej i autorefleksji co zagwarantuje bardziej wartościowe prowadzenie lekcji w przyszłości i satysfakcjonujące zdobywanie nowych umiejętności przez moich uczniów.

Utworzyłam też cyfrowe portfolio projektów, zadań i narzędzi internetowych dla nauczycieli języków obcych do wdrażania nowych technik w klasach co ułatwi mi rozpowszechnianie projektu wśród współpracowników.

Podczas kursu najbardziej jednak podobała mi się koncepcja Project Based Learning (PBL).  Skuteczna implementacja PBL to świetny sposób na udoskonalenie podejścia dydaktycznego nauczycieli języków obcych. Pozwala nauczycielom integrować naukę języków obcych z wydarzeniami ze świata rzeczywistego, zapewniając uczniom znaczące i angażujące doświadczenia edukacyjne. Dzięki PBL nauczyciele mogą opracowywać bardziej dynamiczne plany lekcji, które koncentrują się na praktycznych umiejętnościach i stosowaniu wiedzy.

         PBL w  naturalny sposób pomaga w kształtowaniu kompetencji  miękkich takich jak: krytyczne myślenie, komunikacja, współpraca, rozwiązywanie problemów, zarzadzanie czasem, zarządzanie stresem czy umiejętność podejmowania decyzji. Dzięki temu uczniowie mogą harmonijnie wykonywać zadania, budować trwałe relacje z innymi oraz poszukiwać nowych rozwiązań.

         Kurs w Irlandii był jednym z najbardziej udanych spośród wszystkich, w których miałam przyjemność uczestniczyć. Szczerze zachęcam wszystkich do brania udziału w podobnych przedsięwzięciach, co może być owocne nie tylko w życiu zawodowym ale i prywatnym. Irlandia jest przepięknym krajem, który warto zwiedzić i bliżej poznać.

Monika Siemieniewska

Skip to content