Wycieczka szkolna do Wiednia

Aż 45 uczniów z naszej szkoły z 13 klas brało udział w trzydniowej wycieczce do Wiednia (23.09-25.09.2024). Był to bardzo intensywny czas, staraliśmy się zobaczyć jak najwięcej, poznać najciekawsze miejsca stolicy Austrii. Zwiedzanie zaczęliśmy od wzgórza Kahlenberg, gdzie odwiedziliśmy kościół św. Józefa prowadzony od 1906 roku przez polskich księży Zmartwychwstańców oraz izbę upamiętniającą zwycięstwo polskie w Odsieczy Wiedeńskiej. Pani przewodnik pokazała nam najbardziej ciekawe miejsca starówki wiedeńskiej, królewski dwór Hofburg, Kościół Augustianów, Operę, Ratusz, Parlament, BurgTheater. Odkrywaliśmy niezwykłe miejsca w centrum historycznym miasta: Plac Szwedzki, Graben, Rynek, Katedrę Szczepana, dom Hundertwassera z oknami o różnych kształtach i rozmiarach, zielenią, m.in. w formie drzew rosnących na dachach i we wnękach ścian, kolorowymi malunkami, złotymi kulistymi wieżyczkami oraz mozaikami z płytek ceramicznych. Odwiedziliśmy Belweder Dolny, spacerowaliśmy przez ogrody z Belwederu Górnego do Dolnego, odwiedziliśmy Park przy pałacu Belweder, Ogród Alpejski i Ogród Botaniczny oraz pałac Schonbrunn. Dużą dawkę kultury i sztuki zapewniły zbiory najznakomitszych malarzy światowych w Muzeum Historii Sztuki oraz w galerii Belwederu Górnego (Gustav Klimt, Rembrandt, Rubens, Dürer, Velázquez, Pieter Bruegel, Johannes Vermeer, Monet, van Gogh…). Na koniec naszego pobytu dla odmiany coś zupełnie rozrywkowego – bawiliśmy się na Praterze najstarszym wesołym miasteczku. Dużo wrażeń w ciągu tak krótkiego czasu nie zniechęciło naszych obieżyświatów do kolejnych podróży. Padło wielokrotnie pytanie: kiedy kolejna wycieczka za granicę?