
Nowoczesne klasy multimedialne w szkołach ponadgimnazjalnych – nowy projekt w ramach Małopolskiej Chmury Edukacyjnej

Małopolska Chmura Edukacyjna to innowacyjna metoda przekazywania wiedzy oraz przybliżania osiągnięć naukowych uczelni wyższych przy wykorzystaniu technologii informacyjnych i komunikacyjnych uczniom.
Celem projektu jest stworzenie infrastruktury informatycznej – nowoczesnych klas multimedialnych w szkołach ponadgimnazjalnych, połączonych siecią z częścią centralną „Małopolskiej Chmury Edukacyjnej”. Projekt zakłada budowę publicznej e- usługi edukacyjnej służącej przekazywaniu wiedzy oraz przybliżaniu osiągnięć naukowo-dydaktycznych uczelni wyższych uczniom szkół ponadgimnazjalnych przy wykorzystaniu technologii informacyjnych.
Budowa infrastruktury informatycznej w sali S106.
Dzięki udziałowi w projekcie nasza szkoła otrzymała możliwość unowoczesnienia sali 106s,
w której prowadzone były zajęcia z języka angielskiego zawodowego. Uczniowie wykorzystywali pozyskany sprzęt komputerowy oraz łączyli się z lektorem Uniwersytetu Pedagogicznego za pomocą multimedialnego punktu dostępowego. Wykorzystywaliśmy ekrany multimedialne wraz z oprogramowaniem, mobilny punkt dostępowy oraz sieć internetową MCHE.
Nasi nauczyciele brali równiez udział w szkoleniu dla administratorów MCHE w siedzibie AGH.
Nasi uczniowie brali udział w weekendowych warsztatach zorganizowanych na terenie miasta Krakowa.









link do strony projektu http://e-chmura.malopolska.pl/
http://e-chmura.malopolska.pl/index.php/obszary-edukacyjne
Obszary edukacyjne
Zważywszy na wysoki stopień innowacyjności Małopolskiej Chmury Edukacyjnej i brak sprawdzonych w praktyce w polskich warunkach projektów tego typu, konieczne jest uruchomienie projektu w skali umożliwiającej potwierdzenie możliwości budowy założonych usług na bazie dostępnych na rynku technologii oraz możliwości ich adaptacji w przyjętym środowisku.
Zbudowanie pilotażowego modułu Małopolskiej Chmury Edukacyjnej pozwoli też określić szczegółowo zapotrzebowania związane z ewentualnymi dodatkowymi modułami (aplikacje i treści), które powinny być rozwijane w ramach poszczególnych obszarów tematycznych.
Prezentacja obszarów tematycznych wraz z przyporządkowanymi do nich podmiotami odpowiedzialnymi za realizację zajęć.
Wykaz podmiotów z sektora finansów publicznych
Lp. | Nazwa | Obszar |
1. | Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie | Informatyka Fizyka Mechaniczno-mechatroniczny |
2. | Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki | Chemia Budownictwo |
3. | Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie | Przedsiębiorczość Matematyka |
4. | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | Matematyka Biologia Geografia |
5. | Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie | Filologia Język angielski ogólny Język francuski Język niemiecki Mechaniczno-mechatroniczny Język angielski zawodowy |
6. | Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie | Chemia Filologia Język angielski Elektryczno-elektroniczny |
7 | Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja | Żywność Środowisko |
Wykaz podmiotów spoza sektora finansów publicznych
Lp. | Nazwa | Przedmioty |
1. | Fundacja Centrum Kopernika | Rozwijanie kompetencji uczenia się i społecznych |
2. | Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej | Informatyka Turystyka |
